Sivut

torstai 21. heinäkuuta 2016

dag i ÅBO

Hellurei ihanaiset ! Eilen aamulla pakkasin autoon poikaystävän ja hyvän kaverin ja lähdettiin ajamaan Turkuun, peppu sillä matkalla puutui aika mukavasti ja väsymys painoi parin tunnin yöunien jäljiltä, joten huoltoasemien kahvit tuli vertailuihin ja ajomatka Hämeenlinnasta Turkuun kesti melkein kaksi tuntia...
Meillä oli tietty suunnitelma mitä teimme Turussa, suurin syy miksi lähdimme ajamaan 150km oli Turun merenkulkumuseo Forum Marinum, itse olen henkilökohtaisesti todella kiinnostunut merestä ja laivoista sekä niiden historiasta ja yhtenä urahaaveena on merenkulun insinööri eli toisin sanoen laivasto tekniikkaan erikoistuminen, myös muutenkin kaikki laivoihin liittyvät alat ovat suurena haaveena.
Museon yhteydessä kävimme syömässä Ravintola Daphnessa, voin sanoa että paikan hintalaatusuhde oli todella kohdallaan ja valikoima oli laaja joten jokaiselle löytyi jotakin :)
Museon jälkeen päätimme tehdä kunnon extreme-haasteen ja lähteä pyörätuolin kanssa Turun keskustaan, siellä oli juuri käynnissä Kansainväliset markkinat, Aurajoen ranta oli täynnä ihania ruoka- ja käsityökojuja. Kävimme myös kiertämässä Turun kauppatorin, Tuomiokirkon ja Aurajoen rantaa. Rakkaus Turkua kohtaan kasvoi entisestään.
Aika kului kun siivillä ja oli niin paljon nähtävää ja ihmeteltävä että yksinkertaisesti meiltä loppui aika ihan kokonaan kesken ja edessä oli vielä toiset puuduttavat kaksi tuntia kotimatkaa ja kyllä uni muuten maistui kun kotio päästiin :)